Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0160485   Gammificació a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/5/2024 - 31/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Universitària Martí l'Humà
  
   Curs a distància (telemàtic)
  
Tipus activitat   05MH Gammificació a l'aula
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs aprendrem què significa gammificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Aprendrem a introduir la gammificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gammificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gammificació en els diferents nivells educatius.
Metodologia:
Formació asincrònica amb la plataforma Moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb la posada en pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
Preu: 60€
  
Objectius   • Aprendre què és la gammificació

• Descobrir tot el potencial d’aplicar la gammificació a l’aula

• Veure diverses aplicacions a l’aula de la gammificació

• Aprendre a gammificar activitats

• Donar recursos al docent per convertir la seva aula en gamificada

• Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar la gammificació.
• Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
  
Continguts   Mòdul 1: La Gammificació
• Com es defineix la gammificació
• Quins elements donen valor a l’educació gammificada
• Com fer una aula gammificada
• Avantatges que ens aporta.
Mòdul 2: Teories educatives que avalen la gammificació
• Teories educatives que avalen l’escola gammificada
• Crítiques teòriques als jocs a l’aula
Mòdul 3: La gammificació, l’aprenentatge i la inclusió
• L’atenció individualitzada a través de la gammificació
• L’atenció a la diversitat a través de la gammificació
• Utilitzar la gammificació per fer classes adaptades i adaptatives.
Mòdul 4: Exemples i recursos per aplicar a l’aula i com desenvolupar continguts a través de la gammificació
• Recursos per aplicar a l’aula
• Com convertir una classe en gammificada
• Com desenvolupar continguts gammificats
• Com desenvolupar una unitat didàctica tenint en compte la gammificació i l’aula invertida
  
Formador/a   Marc Troyano Roca
  
Avaluació   Avaluació de l’aprofitament :
• A partir de les lectures i interaccions, cal entregar un document reflexiu sobre què és la gammificació i en quines situacions podria ser útil aplicar-la.
• Aportacions al debat amb les nostres experiències amb la gammificació, amb situacions potencialment gammificables.
• Fer aportacions de recursos de gammificació on caldrà fer dues aportacions noves.
• Crear una unitat didàctica amb continguts gammificats.
• Dur a la pràctica amb els companys de classe una activitat de la unitat didàctica.
Avaluació de la satisfacció :
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
  
Requisits de  certificació   • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
• Participació en mínim el 80 % dels fòrums establerts.
• Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  
E-mail   coordinacioauladocents@fumh.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).